22 de gener del 2017

Soir bleu

Pintura d'Edward Hopper, 1914, Soir bleu

Sóc en Tomàs i potser no enteneu què faig aquí, a aquestes hores tardanes, en aquest antre de mala mort, amb un cigar a la boca i amb els braços creuats. Jo, tot un llop de mar, colrat pel sol i el vent, escalfant cadires enmig d'una boira de fum i una llum tant blava que fa feredat. Doncs, és ben senzill d'explicar, resulta que en Joan, per malnom Van Gogh, té una germana petita que em té el cor robat. Ell només garla amb una copa de vi a les mans i està buidant el pap amb el Príncep i el Floquet de Neu. I vet aquí que m'assabento que té la parentela de vacances a la costa de Califòrnia a casa una tieta seva que hi té una mansió. Espera'm, dolça Dulcinea, que hisso veles i vinc!

Aquesta és la meva contribució a Relats conjunts.

16 comentaris:

  1. El clown s'ha quedat amb els ulls esbatanats quan ha sentit que l'anomenaven "Floquet de Neu"
    Molt divertit Consol.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aquest nom ens és familiar. A què ho sembla?
      Gràcies, Xavier.

      Elimina
  2. molt bona la teva participació! m'agraden els noms!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, m'ha agradat com els heu anat batejant i m'hi he inspirat.

      Elimina
  3. M'agraden especialment els malnoms que els has posat!

    ResponElimina
  4. A Califòrnia falta gent!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Les seves costes no es poden fer pregar.

      Elimina
  5. No es desanima pas, en Tomàs... cap a California a buscar la Dulcinea...

    ResponElimina
    Respostes
    1. És valent i decidit i el mar no té fronteres.

      Elimina
  6. Ui, feia dies que no passava per casa teva, Consol. Quanta bellesa m'havia perdut!!!
    Bon relat, aquest personatge amb les orelles de pàmpol, molt espavilat ell, se'n assabenta del que l'interessa. Espero que li vagi bé per les costes californianes.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sovint escoltem allò que volem. Sí, se'l veu decidit en busca de la seva quimera.
      Gràcies, Glòria.

      Elimina
  7. Abans d'hissar veles, en Tomàs , que miri la direcció del vent, no sigui que navegui en sentit contrari...
    Bon vespre, Consol.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Que els vents el portin a bon port.
      Bon dia, M. Roser.

      Elimina
  8. Bonic relat i, segur, que el Tomàs amb la seva paciència i alhora atreviment ho aconseguirà

    ResponElimina
    Respostes
    1. Qui ho sap, però ell s'atreveix amb tot. S'embarcarà en busca de la seva quimera.

      Elimina