29 de març del 2017

El meu barret

Jan van Eyck, El matrimoni Arnolfini

Ja sé, benvolgut mestre van Eyck, que us desagrada profundament el meu barret. Vós no sabeu com és d'important per a mi i l'estima que li tinc per tots els seus serveis. Heu de saber que ja el portava el meu avi, i jo de jovenet el vaig heretar del meu pare. Fixeu-vos, és tan gran que em cobreix quan plou i quan fa sol no deixa que els raigs cremin la meva pell tan fina. Aquí on el veieu ha servit d'abeurador pel meu cavall, de bossa per anar al mercat, de seient per reposar,... I això no seria res, si no fos que, de nit, em tapa el rostre per no ser descobert pels carrers estrets que duen a la taverna. I us diré més, on penseu que amago els guanys reals en el dia de la subhasta per no pagar els delmes que injustament m'imposen? És doncs, el barret, i no una altra cosa, el meu bé més preuat i vull lluir-lo com es mereix.

Aquesta és la meva aportació a Relats conjunts.

20 comentaris:

  1. Elogi d'un barret, se'n podria dir!
    Bona i oroginal manera de veure-ho, Consol! El llueix, ben bé que el llueix, cap problema!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Carme. N'està satisfet i li és molt útil, què més vols?

      Elimina
  2. La panxa de la senyora? Si és noi serà l'hereu del barret.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, aquest barret té encara molt per dir. A més, també pot ser el bressol del nounat.

      Elimina
  3. Amb tants serveis m'estic plantejant si seria una bona inversió.
    Bon relat, nina. 👏😉

    ResponElimina
    Respostes
    1. Segur, és un barret genial, no ho dubtis pas. Gràcies, sa lluna.

      Elimina
  4. Un escrit molt interessant, mira si n'arriba a ser d'útil aquest barret, per això ha volgut que al seu retrat, en fos una mica protagonista...
    Petonets, Consol.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Té molts motius per voler-lo lluir.
      Bon vespre, M. Roser.

      Elimina
  5. I qui li pot discutir? Si el barret li serveix per a tantes coses, no m'estranya que en faci una bona defensa. I altres utilitats que no deu explicar!

    ResponElimina
    Respostes
    1. És un barret envejable, útil i estimat.

      Elimina
  6. Sí que li fa servei, sí, el barret. Molt original punt de vista tot i que trobe a faltar alguna referència a la dama.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Crec que el senyor Arnolfini està tan enlluernat pel seu barret que no veu res més.

      Elimina
  7. Realment és un barret molt pràctic, no m'estranya que no en vulgui prescindir.

    ResponElimina
  8. Plas..plas,,,em trec el barret.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Montse. Amb un barret a la mà es poden fer un munt de coses.

      Elimina
  9. Exquisit relat per a un exquisit quadre. La capacitat de suggeriment de la imatge és gairebé infinita. I també les possibilitats per a un barret!

    Abraçades, des de El Far.

    ResponElimina
    Respostes
    1. És cert que hi ha quadres com aquest que tenen una atmosfera que t'atrapa i t'intriga. Voldries saber més coses, i te'n suggereixen moltes més.
      Una abraçada, Jordi.

      Elimina
  10. Ara ja no es porta de dur barret, però fins i tot abans aquest barret desentonava bastant!
    És molt imaginatiu el teu text!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bé, els botiguers de barrets diuen que es tornen a portar i que gent jove ha començat a fer-ho. A vegades l'estima cap a un objecte no depèn de que sigui bonic o no sinó d'altres factors, siguin pragmàtics o emocionals.

      Elimina